Thursday, April 3

Summitu asta ma scoate din minti!


Sunt mahnit si am o stare naspa. Motivul? Summit-ul NATO din capitala noastra.
Aseara am plecat de la birou pe la 21.30 seara. Fiind tarziu si ramanand ultimul la birou, nu am mai plecat ca de obicei cu masina, cu colegii mei, ci am luat-o pe jos catre Piata Romana. La numai 50m de firma, uitandu-ma in pamant vad pe jos sange, sange scuipat probabil, insa mult si vascos. Initial am vrut sa ma mint si sa cred ca era ketchup, insa vrand sa ignor si sa merg mai departe, am dat de alta baltuta de sange, si apoi de alta, si alta, si tot asa cred ca am numarat vreo 7-8 astfel de baltute. Fireste ca mintea a inceput sa imi zboare, sa ma gandesc la tot felul de scenarii, sa imi creasca pulsul, si sa dezvolt o mica paranoia. Toate astea s-au sfarsit scurt in momentul in care a trecut in viteza pe langa mine un skateboard-er si m-am speriat cumplit (mai ales ca ascultam si muzica la casti), iar momentul a fost foarte din scurt.
In acel moment am decis ca trebuie sa iau o gura de aer, sa ma relaxez si sa nu ma mai gandesc la sangele vazut si toate scenariile. In momentul in care am ajuns la intersectia Dacia cu Dorobanti, si asteptam verdele, m-am uitat in jur si cred ca am vazut in total peste 20 de politisti si jandarmi.Ati zice "asta e un lucru bun, politie inseamna siguranta".
Oare? Da' de unde! Pentru toata lumea, politie si jandarmerie, zilele astea inseamna: abuz, opresie, siguranta demnitarilor si a presedintilor, nu a populatiei.
In momentul in care am ajuns in Baneasa, si m-am dat jos din autobuz, am vazut poate mai multa politie si jandarmi, insa de aceasta data, cei de aici, pareau mai duri, mai in alerta, mai suparati. Mi-am vazut de drum, incercand sa sfidez cu privirea orice "organ", doar-doar s-or lega de mine, macar sa ma legitimeze, (nu de alta, dar aveam chef sa ma iau la hartza, mai ales ca aveam si buletinul la mine, care certifica ca stau in zona.). Inainte de intersectia Bucuresti-Ploiesti, am observat un abuz, un jandarm care il orise pe un pusti emo, si care ii rasturnase toata geanta in brate, doar-doar o gasi la el niste C4 sau macar un cocktail-molotov, dintr-un pet de burn si un servetel igenic.
Toata scarba ce mi-au provocat-o acesti oameni, se datoreaza faptului, ca nu inteleg de ce eu, ca simplu cetatean, trebuie sa ma simt intr-o atmosfera atat de apasatoare, o atmosfera de razboi chiar, sau daca e prea mult spus, atunci o atmosfera de regim dictatorial militar.

O atmosfera similara cu cea din "1984" sau atmosfera in care scenaristii Half Life 2, ne pozitioneaza chiar la inceputul jocului, atunci cand Freeman intra in City 17, si are primul contact cu opresiile combine-soldiers-ilor.



Ma rog, m-am cam departat de la subiect, insa asta e, ma simt naspa, si abia astept sa scap week-end-ul asta de toata tampenia asta care se numeste: Summit si Bucuresti protejat de "teroristi".

No comments:

Post a Comment

p r o f i l e


Copyright © carlibux 2011. All right reserved