Tuesday, April 29

Command & Conquer Tiberium Wars


De pe 26 aprilie am redescoperit strategia .. dupa o lunga absenta (tot ce am mai jucat in domeniu fiind Starcraft Broodwar), mi-am cumparat Command & Conquer Tiberium Wars
un joc de nota 9.5 pe o scara de la 1 la 10 din punctul meu de vedere. Iata o scurta descriere a jocului, asa cum ne arata cei de la computergames.ro:

"Pentru cei care jucaserã Dune 2, primul Command & Conquer a însemnat în 1995 o evoluţie fireascã a conceptelor implementate în jocul care a pus bazele genului RTS (real time strategy). Iar pentru o bunã parte din cei care nu avuseserã contact cu Dune 2, Command & Conquer a reprezentat impulsul iniţial (şi hotãrâtor) în a deveni fani ai acestui gen. Anii au trecut şi seria s-a îmbogăţit cu numeroase titluri şi expansion pack-uri, socotindu-le aici şi pe cele aparţinând universurilor Red Alert şi Generals. Disponibilã în magazine începând cu februarie 2006, compilaţia Command & Conquer The First Decade a avut rolul de a aminti fanilor (şi nu numai) cã Electronic Arts pregãteşte un nou titlu în universiul Tiberium, numit iniţial Tiberium Twilight, deoarece jocul apãrut în 1995 avea numele provizoriu Tiberian Dawn, iar cel lansat în 1999 s-a numit Tiberian Sun.
Intitulat într-un final Command & Conquer 3: Tiberium Wars, acesta a fost dezvoltat în ideea de a pãstra trãsãturile caracteristice seriei, peste care s-au suprapus elemente devenite standard în genul RTS. Aşa cum s-a întâmplat însã şi în alte cazuri şi aici se dovedeşte cã aceastã combinaţie nu poate împãca pe toatã lumea. Unii fani îşi doreau jocul original îmbrãcat în grafica anului 2007, în timp ce alţii voiau un joc solid, care sã aibã cele mai bune aspecte întâlnite în RTS-urile apãrute în ultima perioadã, chiar şi cu preţul sacrificãrii unor elemente definitorii ale seriei, însã perimate prin prisma prezentului. Într-o asemenea situaţie nu îţi poţi mulţumi toţi fanii, însã pe ansamblu EA a fãcut o treabã bunã, deşi Tiberium Wars este deficitar în anumite aspecte a cãror implementare nu ar fi adus atins conceptele specifice seriei.


Una dintre deciziile inspirate ale designerilor a fost folosirea celei mai noi versiuni a engine-ului SAGE (Strategy Action Game Engine), engine utilizat prima datã la realizarea lui Command & Conquer: Generals (plus addonul Zero Hour) şi apoi la dezvoltarea celor trei titluri (incluzând addonul) ale seriei Battle for Middle Earth. Drept urmare, Tiberium Wars ruleazã aproape impecabil şi pe sisteme cu procesoare single-core dotate cu plãci video gen 6800GT, fiind însã nevoie de câteva sacrificii din punct de vedere vizual atunci când se joacã pe hãrţi mari, indiferent cã e vorba de single-player sau multiplayer. Cu toate acestea, framerate-ul este limitat la 30 fps, la fel ca şi în celelalte titluri bazate pe engine-ul SAGE, pentru a nu apãrea probleme cu viteza de desfãşurare a jocului. Pe de altã parte, aceasta poate fi setatã dupã dorinţã, în skirmish şi în multiplayer, însã nu şi în single-player, spre deosebire de jocurile anterioare ale seriei. Acest aspect subliniazã intenţia producãtorilor ca jucãtorii sã considere modul single-player şi ca un antrenament pentru meciurile multiplayer, nu numai un prilej de a vedea povestea din Tiberium Wars, mai ales cã acesta a fost gândit şi ca un joc competiţional, el fiind deja inclus pe lista jocurilor de la World Cyber Games (WCG) 2007.
Nu o sã insist asupra poveştii pentru a nu vã strica plãcerea de a descoperi surprizele pe care le oferã, însã trebuie spus cã ea, în bunã tradiţie a seriei, conţine numeroase secvenţe cinematice. În aceeaşi tradiţie, aceste secvenţe sunt o combinaţie între fimuleţe cu actori reali (şi foarte cunoscuţi) şi scene CGI. Mulţumitã filmãrii în High Definition, filmuleţele sunt de o calitate excelentã, ele fiind unul din motivele pentru care jucãtorii sunt motivaţi sã treacã la urmãtoarea misiune în timpul campaniilor single-player. Însã trebuie spus cã interpretarea actorilor nu este una de top, iar în unele scene se poate observa destul de clar faptul cã actorii au fost puşi în faţa unui ecran pe care se derulau scene CGI."



No comments:

Post a Comment